کارنامه محیط زیستی شهید سید ابراهیم رییسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم
سرخط خبرها

توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۷۰۸۹
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
  • ۱
توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: میزان خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل در استان خراسان رضوی در مرحله برآورد کارشناسی است و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

سید رضا عباسی نیشابوری در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: میزان بارندگی‌های اخیر بسیار قابل توجه بود. به طوری که در سرخس ۶۰ میلیمتر، در کلات ۵۸ میلیمتر، فریمان ۵۳ میلیمتر، مشهد ۴۷ میلیمتر و گلبهار ۴۴ میلیمتر بارش داشتند.

وی افزود: به دنبال هشدار‌های هواشناسی، در ستاد‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در استان و شهرستان ها، تصمیماتی در خصوص اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات و کاهش خسارت‌های سیل گرفته شد. از جمله این که مناطق گردشگری استان در درگز، گلبهار، نیشابور، طرقبه، زشک و ... تا پایان فعالیت سامانه بارشی مسدود شد و همین امر نیز موجب شد تردد در مناطق گردشگری که احتمال بروز خطر در آن وجود دارد، تقریبا به صفر برسد و لذا در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم.

عباسی خاطرنشان کرد: خسارات وارده ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان خراسان رضوی در بخش‌های مختلف در دست بررسی و برآورد کارشناسی است و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

وی افزود: در بخش تاسیسات راه‌های استان، در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی استان باز است. اما سیل موجب مسدود شدن تعدادی از راه‌های فرعی استان ار جمله محور‌های کاشمر- نیشابور، کوهسرخ- کاشمر، جاده قدیم مشهد- چناران، بردسکن چناران شد که در حال حاضر این راه‌ها به صورت موقت بازگشایی شده است. اما سیل موجب شده خسارت‌هایی به این راه‌ها وارد شود و نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که به وضعیت مطلوب برگردد. راه‌های روستایی هم عمدتا باز شده است. اما به دلیل گل و لای ناشی از سیل، تردد به کندی در آن صورت می‌گیرد.

عباسی در ادامه گفت: در مورد تاسیسات برق استان نیز در بخش‌هایی از شهرستان‌های کلات، صالح آباد، تربت جام، مشهد و فریمان، قطعی برق ناشی از خسارت وارد به تاسیسات ایجاد شد. اما مشکل برق در استان به جز یکی از روستا‌های کوهسرخ، برطرف شده است.

وی افزود: در شهرستان‌های کلات، تربت جام، صالح آباد، فریمان، شبکه‌های آبرسانی دچار مشکلاتی شده که در حال ترمیم است. بخشی از شبکه آبرسانی تربت جام دچار آسیب دیدگی شده است و قسمتی از مسیر اصلی توسط سیل از بین رفته که اقدامات لازم برای تعویض خط اصلی انتقال آب در جریان است. اما مشکلی برای تامین آب وجود ندارد و در نقاطی که آب قطع شده، آب مورد نیاز مردم از طریق تانکر تامین می‌شود. در شهرستان صالح آباد هم حداقل در ۲ مجتمع روستایی قطعی آب داشتیم که شبکه آبرسانی در حال ترمیم است.

آب گرفتگی ۴۰۰ واحد روستایی در بردسکن

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی به واحد‌های مسکونی نیز اشاره کرد و گفت: در بردسکن ۴۰۰ واحد روستایی به دلیل آب گرفتگی دچار مشکلاتی شده است. در شهرستان صالح آباد هم ۲۳ مورد آب افتادگی در واحد‌های مسکونی روستایی داشتیم که ساکنان به اراضی بالادست منتقل شده و در چادر اسکان گرفته اند. در مناطقی از بخش‌های روستایی شهرستان مشهد هم آبگرفتگی منازل گزارش شده است.

تلف شدن ۱۵۰ رأس دام سبک در فریمان و ۸۰ رأس دام سبک در کوهسرخ 

وی افزود: در سیل اخیر، خسارت‌هایی نیز به دامداران وارد شد و برای نمونه در فریمان ۱۵۴ راس و در کوهسرخ ۸۰ راس دام سبک تلف شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامداران نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، کشاورزان و دامدارانی که مزارع و واحد‌های تولیدی خود را بیمه کرده اند، می‌توانند پس از برآورد خسارات توسط بیمه، خسارات خود را دریافت کنند. اما در مورد سایر این واحدها، به جز پرداخت جزئی خسارت و مواردی از قبیل امهال وام‌ها و تسهیلات، موارد چندانی پرداخت نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمشید نادرنژاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
0
0
باسلام خدمت شما بزرگواران سیل چهارشنبه شب روستای نادرآباد کیلومتر 60جاده کلات را بکلی ویران کرد به منازل مسکونی ودامداری وباغات خسارات زیادی وارد کرد از شما تقاضا عاجزانه داریم صدای ما به گوش مسئولین برسانید. سواری روستا جمشید مادرنژاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->